Betala tillbaka lån

De pengar du lånar från CSN
måste du sedan betala tillbaka.

Det finns 3 olika lån för studier:

  1. Annuitetslån.
    Lån som du tagit efter den 30 juni år 2001.
  2. Studielån.
    Lån som du tagit mellan den 1 januari år 1989
    och den 30 juni år 2001.
  3. Studiemedel.
    Lån som du tagit före år 1989.

Har du tagit lån efter den 30 juni år 2001?

Då kan du läsa mer här i menyn till vänster.

Har du tagit lån tidigare?

Vi skriver inte om dessa lån här under Lättläst.
Klicka på länken för att läsa om de tidigare lånen.
Då kommer du till sidor som inte är skrivna på lättläst svenska.
Återbetalning av lån

Du kan också vända dig till vår Kundservice
för att få mer information.

Senast uppdaterad: 2016-06-02