Hur betalar du?

Du kan betala till CSN med

  • bankgiro
  • autogiro
  • e-faktura.

CSN skickar inbetalningskort för bankgiro till dig,
om du inte har sagt till oss
att du vill betala på något annat sätt.

Om du bor utomlands
kan du betala på andra sätt.
Klicka på länken för att läsa mer.
Hur betalar du? (inte lättläst)

Autogiro

När du betalar med autogiro ser banken till
att CSN får pengarna i rätt tid.
De drar pengarna från ditt konto
när det är dags att betala.
Du måste komma ihåg att ha
tillräckligt med pengar på kontot.

Om du vill betala med autogiro
ansöker du om detta via din internetbank.
Du kan även ansöka via blanketten
Anmälan om bet via autogiro. Du kan även ringa
eller e-psta oss och be att vi skickar en blankett.

Logga in och beställ blankett i Mina sidor
Kundservice

E-faktura

När du betalar med e-faktura skickar vi
din räkning direkt till din internetbank.
För att betala e-fakturan loggar du in
på bankens webbplats och godkänner räkningen.
Banken ser då till att pengarna kommer till CSN.

Om du vill betala till CSN med e-faktura,
anmäler du det i din internetbank.
Du behöver bara göra 1 anmälan,
även om du har flera lån.

Läs mer

Klicka på länkarna för att läsa mer.
Då kommer du till sidor som inte är skrivna på lättläst svenska.

Hur betalar du?

Hur ofta betalar du?

Senast uppdaterad: 2016-12-05