Extra tillägg

Om du behöver mer pengar än studiebidraget,
kan du söka extra tillägg.

Vem kan få extra tillägg?

Du kan få extra tillägg
om du och dina föräldrar inte har så mycket pengar.
Som förälder menar vi den som har vårdnaden om dig.

För att du ska få extra tillägg,
måste din och dina föräldrars inkomst tillsammans
vara lägre än 125 000 kronor före skatt.
Vi räknar inkomsten från den 1 juli till den 30 juni.
CSN kontrollerar hur stor inkomst ni har
och bestämmer sedan om du kan få extra tillägg.

Du kan få extra tillägg
även om du är under 16 år.

Hur mycket kan du få?

Extra tillägget är mellan 285 och 855 kronor i månaden.
Hur mycket du får beror på familjens inkomst.

Har du frågor om vilka inkomster som vi räknar,
kan du kontakta CSN.

Läs mer

Klicka på länken för att läsa mer.
Då kommer du till sidor som inte är skrivna på lättläst svenska.

För dig som behöver extra bidrag

Senast uppdaterad: 2012-01-02