Du får studiebidrag 10 månader om året.
För ett vanligt läsår som är 2 terminer
får du studiebidrag 4 gånger på hösten,
från september till december,
och 6 gånger på våren,
från januari till juni.

Om du har extra tillägg
betalar CSN ut det på samma sätt.
Inackorderingstillägg får du oftast
bara för 9 månader:
4 gånger på hösten och 5 gånger på våren.
Ditt första studiebidrag får du
kvartalet efter att du har fyllt 16 år.
| Du fyller 16 år | Du får studiebidraget |
|---|---|
| januari-mars 2011 | Du som redan studerar på gymnasiet Du som ska börja studera på gymnasiet hösten 2011 |
| april-juni 2011 | 30 september 2011 |
| juli-september 2011 | 31 oktober 2011 |
| oktober-december 2011 | 31 januari 2012 |
Om du har fyllt 18 år,
betalar CSN ut pengarna till dig.
Om du är under 18 år,
betalar CSN ut pengarna till dina föräldrar
eller till den som har vårdnaden om dig.
CSN betalar ut pengarna
den sista vardagen i varje månad.
Du får pengarna på det bankkonto
som du själv väljer.
Prata med din bank eller närmaste Swedbank
och tala om vilket konto som du vill
att pengarna ska sättas in på.
CSN samarbetar med Swedbank om utbetalningarna.
Klicka på länken för att läsa mer.
Då kommer du till sidor som inte är skrivna på lättläst svenska.
Senast uppdaterad: 2012-04-04