Studiemedel består av två delar:
Bidraget är pengar
som du inte behöver betala tillbaka.
Lånet är pengar
som du måste betala tillbaka.
Om du inte vill ha lån,
kan du söka bara bidraget.
För att du ska få bidrag och lån från CSN,
måste du uppfylla vissa krav.
Till exempel måste du studera på minst halvtid.
Vem kan få studiemedel?
Om du vill ha bidrag och lån från CSN,
måste du skicka in en ansökan.
Hur ansöker du?
Du kan få bidrag och lån från CSN
även om du är utländsk medborgare.
Men då måste du uppfylla fler krav.
Utländsk medborgare
Senast uppdaterad: 2012-01-16