Anmäl ändringar

Om något förändras som kan påverka
hur mycket studiemedel du kan få,
måste du anmäla det till CSN.

Här är exempel på ändringar som du måste anmäla till CSN:

  • Du läser mindre poäng
    än vad som står i ditt beslut om studiemedel.
  • Du avbryter dina studier.
  • Du byter skola.
  • Du byter utbildning.
  • Du får ändrad inkomst som gör att du får
    rätt till mer eller mindre studiemedel.
  • Du gör ett uppehåll i dina studier på 7 dagar eller mer.
  • Du börjar studera igen efter ett uppehåll
    på 7 dagar eller mer.

Är osäker på om du ska anmäla en ändring?
Gå in på Kundservice så hjälper vi dig.

Hur anmäler jag ändringar?

Anmäl ändringen så fort som möjligt.
Du kan anmäla ändringar i Mina sidor.
Du kan även kontakta oss på telefon eller med e-post.
Gå in på Kundservice så hjälper vi dig.

Vad händer om jag inte anmäler ändringar?

Om du inte anmäler ändringar
kan du få för mycket studiemedel.
Då får du ett återkrav.
Det innebär att du måste betala tillbaka de pengarna direkt.
Om du får ett återkrav måste du också betala ränta.

Senast uppdaterad: 2016-06-02