Hur ansöker du?
Du söker studiemedel i Mina sidor här på webbplatsen.
Tjänsten heter
Ansök om studiemedel
När du söker studiemedel
fyller du i dina uppgifter i olika steg.
Om du är osäker på vad du ska fylla i,
kan du använda Hjälp-länkarna som finns i ansökan.
Olika sätt att logga in
Det går snabbast att ansöka
om du loggar in med e-legitimation.
Då kan du skriva under
och skicka in din ansökan direkt på webben.
Om du inte har e-legitimation
kan du logga in med en personlig kod
eller ansöka utan att logga in.
Då måste du skicka in din ansökan
med post till CSN.
Vad är e-legitimation?
En e-legitimation är en elektronisk legitimation
som du använder på internet.
Den fungerar som ditt ID-kort eller körkort.
Vill du skaffa en e-legitimation?
Det är enkelt och kostar ingenting om du har en internetbank.
Klicka på länken för att läsa mer.
www.e-legitimation.se
Hur får jag en personlig kod?
Din personliga kod får du från CSN.
Om du glömt din kod kan du beställa en ny.
Det gör du i Mina sidor.
När kan du söka studiemedel?
Du kan skicka in din ansökan när som helst under året.
Men du kan bara få studiemedel för fyra veckor bakåt i tiden,
räknat från veckan innan din ansökan kom in till CSN.
Därför är det inte bra att vänta för länge
med att söka studiemedel.
Du kan söka studiemedel
innan du vet om du kommit in på din utbildning.
Om du ska läsa flera terminer,
kan du söka för två terminer samtidigt.
Du kan inte söka studiemedel för mer än ett år i taget.
Film om ansökan
Ansök om studiemedel
Ska du söka studiemedel? Här berättar vi om hur det går till.
