CSN betalar ut pengarna i förväg.
Den första utbetalningen får du
i början av terminen.
Sedan får du pengarna runt den 25:e varje månad.
Vi betalar oftast ut pengarna för fyra veckor i taget.
I Mina sidor kan du se precis när du får dina pengar.
Logga in och se dina utbetalningar i Mina sidor
För att du ska få pengarna måste du ha
Meddela Swedbank (nytt fönster)
När du börjar skolan
ska du skicka in en studieförsäkran.
Då vet vi att du studerar som du planerat.
Du kan lämna studieförsäkran på 3 olika sätt:
Logga in och lämna studieförsäkran i Mina sidor
Klicka på länkarna för att läsa mer.
Då kommer du till sidor
som inte är skrivna på lättläst svenska.
När kommer pengarna? (högskola)
När kommer pengarna? (komvux, folkhögskola, gymnasium)
När kommer pengarna? (övriga utbildningar)
Senast uppdaterad: 2012-04-04