Hoppa till innehåll

Kontakta oss – om återbetalning från utlandet

För dig som har frågor om att betala tillbaka studielån och som bor utanför Sverige.

Vi har förkortat våra telefontider till kl. 9-15 för att kunna arbeta mer med handläggning av ärenden. Detta gäller tillfälligt under perioden med coronasituationen. Logga in i Mina sidor för att få information om din ansökan.


Inför vissa helgdagar kan vi ha avvikande öppettider.

eller

Om du har problem att ringa oss från utlandet, ring via vår myndighetsväxel på +46 60 18 60 00. Du kan då bli kopplad till vår kundservice.

Telefonnummer som börjar med vissa siffror kan vara spärrade av operatör. Om du har problem att ringa oss på +46 771 276 000, bör du därför anmäla detta till din operatör.

De flesta brev, till exempel blanketter och kompletteringar, ska du skicka till vår centrala postservice.

Postadress:
CSN Postservice
751 76 Uppsala

Tänk på att skriva ditt personnummer eller CSN-nummer på alla dokument som du skickar till oss. Då hamnar de rätt.

Ny postadress

CSN har bytt postadress den 1 februari 2019. På våra blanketter kan fortfarande den gamla adressen stå. Vi har eftersändning, så om du använder den gamla adressen kommer ditt brev ändå fram till oss.

0771-276 800

Talsvar är vår telefontjänst där du kan få aktuell information om din ansökan och din skuld.

För att använda talsvar behöver du din personliga kod. Den hittar du bland annat i ditt årsbesked.

Teletal är en telefontjänst för alla som behöver stöd under telefonsamtal. En tolk är med dig i samtalet och hjälper dig.

Webbplatsen för Teletal

Vi har begränsat möjligheten att besöka våra kontor med anledning av Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att minska smittspridningen av coronaviruset.

Vi ber dig i stället att kontakta oss via telefon, e-brev eller via våra tjänster i Mina sidor.

Ikon för uppdaterad Uppdaterad: 2019-10-24
Hjälpte den här sidan dig?
eller