Hoppa till innehåll

Kontakta oss – om studier på gymnasiet

För dig som har frågor om studiebidrag och andra bidrag på gymnasiet.

Beslut om extra tillägg, inackorderingstillägg och lärlingsersättning

Just nu är det många som får sina beslut om studiebidrag. Om du har ansökt om något annat bidrag från oss så får du det beslutet separat.

Eftersom en handläggare måste titta på din ansökan om extra tillägg, inackorderingstillägg eller lärlingsersättning så kan det dröja lite längre innan du får beslutet. Här kan du se våra handläggningstider

0771-276 000

Vi har förkortat våra telefontider till kl. 9-15 för att kunna arbeta mer med handläggning av ärenden. Detta gäller tillfälligt under perioden med coronasituationen. Logga in i Mina sidor för att få information om din ansökan.

Inför vissa helgdagar kan vi ha avvikande öppettider.

eller

De flesta brev, till exempel blanketter och kompletteringar, ska du skicka till vår centrala postservice.

Postadress:
CSN Postservice
751 76 Uppsala

Tänk på att skriva ditt personnummer eller CSN-nummer på alla dokument som du skickar till oss. Då hamnar de rätt.

Ny postadress

CSN har bytt postadress den 1 februari 2019. På våra blanketter kan fortfarande den gamla adressen stå. Vi har eftersändning, så om du använder den gamla adressen kommer ditt brev ändå fram till oss.

0771-276 800

Talsvar är vår telefontjänst där du kan få aktuell information om din ansökan och din skuld.

För att använda talsvar behöver du din personliga kod. Den hittar du bland annat i ditt årsbesked.

Vi har begränsat möjligheten att besöka våra kontor med anledning av Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att minska smittspridningen av coronaviruset.

Vi ber dig i stället att kontakta oss via telefon, e-brev eller via våra tjänster i Mina sidor.

Teletal är en telefontjänst för alla som behöver stöd under telefonsamtal. En tolk är med dig i samtalet och hjälper dig.

Webbplatsen för Teletal

Ikon för uppdaterad Uppdaterad: 2020-09-23
Hjälpte den här sidan dig?
eller