Kontakta oss – om studier på gymnasiet

För dig som har frågor om studiebidrag och andra bidrag på gymnasiet.

Beslut om extra tillägg, inackorderingstillägg och lärlingsersättning

Just nu är det många som får sina beslut om studiebidrag. Om du har ansökt om något annat bidrag från oss får du det beslutet separat. Eftersom en handläggare måste titta på din ansökan om extra tillägg, inackorderingstillägg eller lärlingsersättning kan det dröja lite längre innan du får det beslutet. Här kan du se våra handläggningstider.

De flesta brev, till exempel blanketter och kompletteringar, ska du skicka till vår centrala postservice.

Postadress:
CSN Postservice
751 76 Uppsala

Tänk på att skriva ditt personnummer eller CSN-nummer på alla dokument som du skickar till oss. Då hamnar de rätt.

Om du vill besöka ett av våra kontor för att få hjälp med ditt ärende måste du boka en tid i förväg.

Ring oss på 0771‑276 000. Om du och handläggaren kommer fram till att du behöver besöka oss för att få rätt hjälp, kan du boka en tid för ett personligt möte.

Tänk på att inte besöka oss om du har symtom på covid-19. Du är då välkommen att boka om ditt besök.

Teletal är en telefontjänst för alla som behöver stöd under telefonsamtal. En tolk är med dig i samtalet och hjälper dig.

Webbplatsen för Teletal

Ikon för uppdaterad Uppdaterad: 2021-09-21