Mitt autogiro har inte dragits

Banken gör två försök att dra beloppen via autogiro. Första försöket görs på förfallodagen. Finns det inte täckning på kontot gör banken ett nytt försök nästkommande vardag. Därefter gör inte banken några fler försök. Banken gör ofta sina dragningsförsök tidigt på morgonen, men det kan ske när som helst under dagen. 

Du har då själv möjlighet att göra en egen inbetalning till CSN. Om du inte har tillgång till ditt OCR-nummer kan du använda ditt personnummer (ÅÅMMDDXXXX).

Vi har olika bankgironummer beroende på vilket lån du har. Kontrollera vilket lån du har och betala till rätt bankgironummer.

Om din betalning inte kommer in till CSN inom fem bankdagar efter förfallodagen kommer CSN att skicka en påminnelse till dig, i samband med påminnelsen lägger vi även på en avgift på 450 kronor.

Om det inte funnits täckning på kontot och du inte har betalat in manuellt kommer banken försöka att dra det nya beloppet via autogiro kommande förfallodag.

Uppdaterad: 2024-02-20
Hjälpte den här sidan dig?