Hoppa till innehåll
Webbplatsen använder kakor
Vi använder kakor för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen.
Läs mer om kakor på csn.se

2019-02-08

Brukar du betala med e-faktura men har nu fått inbetalningskort av oss?

Under januari och februari har många av våra kunder hört av sig om att de fått inbetalningskort istället för att betalningen skett via e-faktura. Deras e-fakturor har avslutats utan att de valt det själva. Detta beror på Dataskyddsförordningen (GDPR) och hantering av personuppgifter som e-fakturaleverantören är skyldig att följa.

Varför har du fått inbetalningskort?

Många kunder som har e-fakturor hos CSN har fått dessa avslutade. CSN har fått information från e-fakturaleverantören att detta har skett på grund av att leverantören är skyldig att kontinuerligt rensa i sina register och hantera personuppgifter enligt GDPR. Om kunden inte betalat med e-faktura under en tid tillbaka så avslutas e-fakturabetalningen hos CSN.

Vad ska du göra?

Du behöver anmäla dig på nytt för att få e-fakturor igen. I februari måste du betala med inbetalningskortet vi skickat ut. När du är anmäld för e-faktura igen, kommer vi att skicka e-fakturor nästa gång du ska betala på ditt lån.

Hjälpte den här sidan dig?

Lämna synpunkter

Lämna gärna dina synpunkter på webbplatsen. Observera att vi inte kan svara på din kommentar.

Du kan inte ställa frågor om ditt personliga ärende här.
Har du frågor om ditt personliga ärende ska du Kontakta oss.

Om du anger personuppgifter kommer vi att behandla dem enligt dataskyddsförordningen. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.

eller

Behöver du hjälp?

Kontakta oss


Hitta svar på dina frågor!

Våra e-tjänster

Logga in


Du kan utföra många ärenden själv genom våra e-tjänster

Dold textmodul