2020-12-09

Vi stänger e-tjänsterna för att betala på lån - 31 december till 7 januari

Snart stänger vi våra e-tjänster i Mina sidor för att betala på lån. För att du inte ska få en påminnelseavgift så är det viktigt att du betalar i god tid innan tjänsterna stängs. Vi stänger tjänsterna den 31 december kl. 16 och öppnar dem igen den 7 januari 2021 kl. 06. Vi stänger för att räkna ut årsbeloppen för 2021.

I år är förfallodatum för årets sista betalning den 30 december. Det betyder att din inbetalning behöver finnas på vårt konto senast den 30 december. Tänk på att betala i god tid så att du inte behöver betala en påminnelseavgift.

Om påminnelseavgift

Så här betalar du

Om du ska betala på ditt studielån kan du betala via autogiro, bankgiro eller e-faktura. Bor du utomlands kan du använda tjänsten Betala med kort eller betala med BIC/SWIFT eller IBAN.

Om autogiro, bankgiro, e-faktura

Betala från utlandet med BIC/SWIFT eller IBAN

Har vi rätt kontaktuppgifter till dig?

Glöm inte att se till att vi har aktuella kontaktuppgifter till dig. Det är viktigt att vi kan nå dig på telefon eller e-brev. Du kan själv ändra dina kontaktuppgifter när du loggar in i Mina sidor under Min profil.